SK I EN
O nás | Kontakt | Podmienky používania

Nobelovky za rok 2011 získali aj Židia (aktualizácia)

Nobelovky  za rok 2011 získali aj Židia (aktualizácia)

Celý týždeň je v znamení oznamovania Nobelových cien. Ako prvé prišli na rad medicínske objavy, potom literatúra, fyzika, chémia a nakoniec cena mieru.

Nás teší, že nobelovu cenu za medicínu 2011 získali traja imunulógovia - Američan Bruce Beutler, Kanaďan Ralph Steinman a Luxemburčan Jules Hoffmann. Prví dvaja Židia. Ich výskum imunitného systému "otvoril nové cesty pre rozvoj liečenia a ochrany pred infekciami, rakovinou a zápalovými chorobami". Bohužial Steinman sa oznámenia nedožil, zomrel totiž minulý piatok na rakovinu. Akadémia však rozhodla, že mu cena a aj finančná odmena zostane. A to aj napriek tomu, že sa zvyčajne nedáva in memoriam.

Včera oznámili laureátov za fyziku. Nobelovu cenu za fyziku dostali za objav zrýchľujúcej sa expanzie vesmíru traja americkí vedci - Saul Perlmutter, Adam G. Riess a Brian P. Schmidt. Prví dvaja opäť židovského pôvodu. Vedci skúmali niekoľko desiatok explózií hviezd – supernov, a objavili, že vesmír sa rozpína stále rýchlejšie.  Takmer sto rokov sme sa domnievali, že sa vesmír rozširuje v dôsledku veľkého tresku pred 14 miliardami rokov. Avšak objav, že táto expanzia sa zrýchľuje, je ohromujúci. Ak sa bude rozpínanie naďalej zrýchľovať, vesmír skončí v ľade.  Domnievame sa, že zrýchľovanie riadi tmavá energia, ktorá predstavuje tri štvrtiny vesmíru. Čo však je táto tmavá energia, zostáva naďalej veľkým tajomstvom.

Dnes (5. okt.) získal izraelský vedec Daniel Šechtman Nobelovu cenu za chémiu za svoj objav kvázikryštálov, jedinečných vzorcov v atómoch, ktoré boli dovtedy považované za nemožné. Podľa akadémie Šechtman objavil kvázikryštály, ktoré boli ako fascinujúca mozaika arabského umenia reprodukovaná na úrovni atómov a nikdy sa neopakovali. Až do jeho objavu v apríli 1982 sa vedci domnievali, že sa vzorce atómov vnútri kryštálov periodicky symetricky opakujú.

"Jeho objav bol extrémne kontroverzný. Počas obhajovania svojich zistení bol vyzvaný, aby opustil svoju výskumnú skupinu. Napokon však jeho boj prinútil vedcov prehodnotiť ich predstavu o povahe hmoty," uviedol výbor v zdôvodnení.
Odvtedy boli kvázikryštály vyprodukované laboratórne, objavené v ruskej rieke aj v istej forme oceli. Švédska spoločnosť ich objavila v jednom z najpevnejších druhov oceli, ktorá sa používa na výrobu žiletiek a tenkých ihiel vyrobených špecificky pre očnú chirurgiu.

Šancu získať Nobelovku má ešte žjúca legenda americkej folkovej a rockovej hudby Bob Dylan, ktorý je v užšom kruhu spolufavoritov. Cenu prevezmú laureáti slávnostne 10. decembra, v deň výročia úmrtia Alfreda Nobela v roku 1896. Delet všetkým gratuluje.

Pre závistlivcov a neprajníkov: Určite je celá švédska akadémia pod židovskou loby a nátlakom. A títo múdri páni spomenutí vyššie cenu získajú len preto, že sú Židia. Však predsa nezáleží, že, svojim objavom zachránia stovky a možno tisíce životov. A že fyzici zase pomohli odhaliť tajomno vesmíru. Radšej byť mŕtvi, slepí a nevedomí, že?

Michael Szatmary l Okt 5, 2011 00:00 l Tlač l
Pre tlač kliknite sem.
8 reakcií pre „Nobelovky za rok 2011 získali aj Židia (aktualizácia)“

Ester Lornitzová napísal(a):

Okt 9, 2011 23:51

Posledný odstavec článku bol navyše. Neprajníkov máme aj tak dosť. Netreba "rýpať" do osieho hniezda.

Trubiroch napísal(a):

Okt 9, 2011 18:06

Gewitter ty máš zlý preklad.

gewitter napísal(a):

Okt 8, 2011 14:34

Vieš o tom, že na počiatku ľudských dejín bolo Slovo a to Slovo bolo u Boha a to slovo bol Boh... všetko vzniklo skrze Neho a bez Neho neexistuje nič z toho, čo existuje ? Ján 1:1-3
Bez Boha sa ani vánok nepohne, ani vlas z tvojej hlavy nespadne, aby o tom nevedel a ty sa divíš, že oveľa väčšie veci ako vlasy môžeš oddeliť od Neho a špeciálne židovský národ ?
Písmo nie je trápne, ale tvoja úbohá snaha považovať sa za kresťana bez Písma.

Igor Dietrich napísal(a):

Okt 7, 2011 18:34

Gewitter, už mi je ozaj k smiechu, jedno, aký sa tu článok objaví, Ty sa vždy zatúlaš k Písmu. Veď to je už ozaj trápne...

Trubiroch napísal(a):

Okt 5, 2011 23:05

Vidíte a za čo všetko može vynálezca dynamitu.

Ervin Rybár napísal(a):

Okt 5, 2011 12:47

Nobelovu cenu za chémiu získal tento rok Izraelčan Daniel Shechtman za objav kvázikryštálov. Rozhodli o tom predstavitelia Kráľovskej švédskej akadémie vied.

gewitter napísal(a):

Okt 5, 2011 10:38

Oceňujem prínos židov pre rozvoj sveta vo všetkých oblastiach života. Samozrejme bude úmerne s ich úspechmi rásť aj závisť a antisemitizmus, ako tomu bolo vždy doteraz.
Na druhej strane, ak si žid zakladá na svojom židovstve a pritom napíše, že sa vesmír rozširuje v dôsledku veľkého tresku pred 14 miliardami rokov, tak k čomu mu je jeho židovstvo ? Abrahám - otec viery a židov, by niečo podobné nikdy z úst nevypustil. Mal blízky osobný vzťah s Hospodinom, Ktorý svet a vesmír stvoril a jeho potomkovia obhajujú evolúciu, čím sa vysvetľuje aj všetko ostatné. Darwin a jemu podobní bol antikrist a zvodca, jeho bezbožné lži uvrhli milióny ľudí do bludu, vrátane židov a celej vedeckej obce, ktorá dala radšej za pravdu nezmyslom, ako by mala pripustiť existenciu Stvoriteľa.

"Židia povedali Ježišovi: Semeno Abrahámovo sme... našim otcom je Abrahám. Na to im povedal Ježiš: Keby ste boli deťmi Abrahámovými, robili by ste jeho skutky, ale teraz ma chcete zabiť, človeka, ktorý vám hovorí pravdu, ktorú som počul od Boha, toto Abrahám neurobil. Vy konáte skutky svojho otca.... Vy ste z otca diabla a chcete robiť žiadosti svojho otca." Ján 8:33-47

realista napísal(a):

Okt 5, 2011 07:34

Michael, tou poslednou vetou si to pokakal. Myslí, že tí vedci nie sú tak zažratí do svojho židovstva ako ty. Venujú sa zanietene užitočnej veci. Nie ako ty, len podpichovaniu. Z teba nikdy vedec nebude a laureát NC tiež nie. Je v tebe mnoho zlosti a závisti. Zbav sa toho a budeš lepší.

Stranka 1 z 1
Pridajte reakciu
Musíte sa prihlásiť alebo registrovať aby ste mohli písať komentáre.
2000Vaša reakcia môže obsahovať maximálne 2000 znakov. HTML tagy nie su povolené. Zmazať alebo